عوارض پوستی ناشی از پاک نکردن آرایش پیش از خواب در زومی روم

عوارض پوستی ناشی از پاک نکردن آرایش پیش از خواب

آیا می دانید که یک سوم زنان حداقل ۲ بار در هفته فراموش می کنند قبل از خواب آرایش خود را پاک کنند؟ اما پاک نکردن آرایش پیش از خواب چه عوارضی را می تواند به دنبال داشته باشد!
شاید عوارض خوابیدن با آرایش در دوران جوانی خود را بروز ندهد اما در دوره میانسالی، زنانی که در جوانی چنین عادتی داشته اند پوست به نسبت چروکیده تر از همسالان خود خواهند داشت.
کافی است یک ماه بدون پاک کردن آرایش بخوابید تا پوستان ۲ سال پیرتر به نظر برسد.

ریمل و خط چشم

برخی خانم ها در طول روز ریمل می زنند و گاهی قبل از خواب آن را پاک نمی کنند. ریمل های ضد آب باعث بروز کشش در ریشه مژه می شود و همین می تواند باعث ریزش مژه و  در درازمدت موجب کم پشتی آن شود. حتی اگر ریمل شما ضد آب هم نباشد، تماس با بالش یا مالیدن چشم باعث تضعیف ریشه مژه و در دراز مدت باعث ریزش آن خواهد شد.
خط چشم نیز به علت امکان ورود به چشم احتمال عفونت چشم را بالا می برد و یا با پخش شدن در اطراف پلک حساسیت پوستی ایجاد کند.

عوارض پوستی ناشی از پاک نکردن آرایش پیش از خواب
عوارض پوستی ناشی از پاک نکردن آرایش پیش از خواب

کرم های آرایشی، کرم پودر و پنکیک

بهتر است قبل از خواب کرم پودر و تمام کرم های آرایشی حتی ضد آفتاب یا رژلب با توجه به جنس پوست، با آب و صابون یا شیرپاک کن پاک شود تا منافذ پوست باز شود و امکان تنفس پوستی وجود داشته باشد.
حداقل مراقبتی که متخصصان پوست توصیه می کنند باید در این مورد انجام داد استفاده از کمی کرم مرطوب کننده یا کرم شب ملایم است. چرا که اگر منافذ پوستی بسته بماند چربی و عرق ترشح شده نمی تواند از منافذ خارج شود و فشار ناشی از خروج آنها باعث باز شدن منافذ می شود و روزنه های باز به تدریج باعث چروکیدگی پوست می شوند.
از دیگر عوارض پاک نکردن آرایش این است که وقتی پوست شسته نمی شود آلودگی هایی که در طول روز روی آن نشسته در کنار ترکیب مواد آرایشی محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها ایجاد می کند که می تواند عامل بسیاری از بیماری های پوستی از جمله جوش، حساسیت و اگزما باشد.

آیا پاک نکردن آرایش پیش از خواب زمینه خشکی پوست فراهم میشود؟

بله، اگر موارد آرایشی سنگین باشد، مثلاً کرم پودرهای گریم، جلوی رطوبت رسانی به پوست را می گیرند و باعث خشکی آن می شوند.
گاهی نیز حساسیت به این مواد باعث قرمزی و خارش می شود که خود زمینه ساز خشکی پوست در دراز مدت می شوند.

چند ساعت آرایش روی صورت به پوستمان صدمه نمی زند؟

غالب محصولات آرایشی حاوی مواد شیمیایی متعددی هستند. بنابراین استفاده بیش از ۲ الی ۳ ساعت در روز می تواند تاثیرات جبران ناپذیری به شادابی و سلامت پوست شما بزند.
استفاده از کرم پودر و کرم های آرایشی مخصوص گریم که در اغلب جشن و مهمانی ها کاربرد دارد نیز نباید بیش از این مدت روی پوست بماند و فورا باید پاکشان کرد تا منافذ پوتی مهلت تنفس پیدا کند.


آیا این موارد در مورد موی سر هم وجود دارد؟

باقی ماندن موادی که برای آرایش مو به کار می روند هم در طول شب می تواند عارضه داشته باشند. کسانی که مویشان را با کش می بندند یا موی درست شده با سنجاق و بست های مختلف را در طول شب باز نمی کنند یا با بیگودی بسته شده و موی ژل و تافت و سایر مواد آرایشی خورده، می خوابند ، به علت عدم انعطاف مو و نیز خشک شدن ریشه مو، احتمال ریزش مویشان افزایش می یابد.
در چنین شرایطی حتما باید پیش از خواب ابتدا حمام کرده و سپس آن را خشک کرد.
آیا شما یا اطرافیانتان تجربه ای از این عادت داشته اید که باعث شده باشد با عوارض آن روبرو شوید؟


در بلاگ زومی روم بیشتر بخوانید...

Comments

Popular posts from this blog